7 iulie 2008

B'estfest - prima trezire dupa


Luni dimineata, ora 11:24.

Dupa trei zile si nopti de concerte, salutat cam cinci ore in fiecare zi soarele arzator, dintre betoane si fix dupa ce am dat gata ce mai ramasese din sticla de sana a colegei. A brand new woman.
Morning.... da, m-am trezit la miezul zilei. In ideea ca o sa fiu tare obosita daca nu fac asta si pentru ca tin la colegii mei de la radio si nu as vrea sa ma vada lunea - obosita, recalcitranta si plina de nervi, mi-am luat doua zile in de relaxare, dupa. Dar somnul acesta in exces ma oboseste mai tare. M-am trezit cu un bot de 1 m, muream de cald, iar acum navighez printre literele din tastatura ca si cand as asculta cantecul sirenelor, cam asa stare de somnolenta am in continuare, pentru ca somnul trage la si mai mult somn, si mai mult somn.... zzzzz



[peste o ora]

Si acum pareri.
A fost foarte cald, foarte multa lume, muzica suficienta cat sa ai si ce sa iti placa si sa admiri si despre ce sa vorbesti de rau si sa fi dezamagi. Platoul plin. Au oferit subiecte de discutie multa vreme de acum inainte.
Insa publicul a facut festul asta sa fie extra tare, am aceeasi reactie ca la Patrice : ma intreb unde Dumnezeu se ascund oamenii acestia in timpul saptamanii? In autobuz sigur nu sunt, in metrou si mai sigur, la radio nu's , la facultate nici atat. Romanii de la Bestfest stiu sa se imbrace, tzoale foarte tari, accesorii pe masura (desi ocazional observam si outfit-uri exagerate), m-am intalnit iar cu prieteni si am ascultat muzica live pana mi-a iesit pe nas. In prima zi, chiar reusisem si fac fac si niste poze, pana cand au aparut reactii pe bloguri cum ca prin filtrele de la poarta au intrat prea multi oameni cu aparate profi si securitatea a luat masuri. Well, bafta mea a fost la inceput, oricum, de la inceput trebuia sa se respecte regulamentul, care e acelasi cam la toate eventurile, si au dreptate, nu pot sa fie niciodata un fest european daca au atatea hibe in sectoare importante gen securitate, ca sa nu mai vorbesc de bratari si atlele.
Totusi, mi-am propus ca in postul acesta sa nu fac niciun fel de critica a organizarii sau a trupelor, pentru ca recatia obisnuita a oamenilor , dupa festivaluri e sa puncteze si sa sublinieze punctele negative si pe cele pozitive sa le lase undeva, doar mentionate, ca si cand tot festivalul s-au simtit extraordinar de prost si cand colo ei au ars-o cat se poate de bine. Dar nu pot sa ma abtin sa spun ce m-a deranjat pe mine: pentru un fest pe o intindere de 3 zile cu atatea goluri intre trupe si cu portile deschise atat vreme - au fost mult prea putine lucruri de facut: puteai sa mananci, sa bei, sa fumezi, sa mergi in Fun Area - un fel de balci mititel unde te jucai ping pong, mihai la lemne sau impuscai punctulete pe bicicleta, insa toate intr-un spatiu de 2 pe 2, puteai sa iti cumperi tot dintr-un mini stand, sa tragi oxigen cu arome, sa mananci pop corn, sa te costumezi si sa iti faci poze sau sa te pupe doamna cu standul...ooo sau daca esti barbat sa te spele niste gagici de la Axe (mesajul evident :daca nu te dai cu Axe esti nespalat su barbatii sunt nespalati de obicei si au nevoie de blonde goale ca sa ii ademeneasca sa fie spalati ) :))))) , camionul cu tipete si Silent Disco, care a fost de departe, ca si anul trecutr, CEA MAI TARE. Dar cam atat,plus cateva alte standuri but not for fun, iar tot ce am enumerat eu mai sus se putea facea easily in prima zi.. ca apoi sa le repeti.. which sucks pentru o multime de 16 000 de oameni, iar in timpul zilei eram cam acelasi crowd, de vreo maxim 3000.

boonn... muzica dj!
NSK - suprinzator de buni dupa atata pauza, la fel de inventivi, foarte ok
Apollo 440 - of.. cred ca prindeau foarte bine la inceputul anilor '90, acum nu au reusit decat sa fie putin expirati, cat se poate de trasi, insa publicul a vibrat si pe soundul lor, ceea ce demonstreaza ca avem cu adevarat oameni receptivi
Alanis Morisette - marea dezamagire, piesele vechi, la fel de ok, piesele noi - La fel, toate, trase la indigo, pe la mijlocul concertului plecai sa bei o bere, sau te duceai la alt concert
Cypress Hill - au rulat baietii, ca de obicei
UNKLE - extraordinar!!!! cel mai bun concert al zilei de vineri si memorabil, Lavelle face o super muzica, vibranta, patrunzatoare, f ok.
The Hot Stewards - niste punkisti cat e poate de amuzanti, cu super einterpretari si geniala atitudine, nota 10 pentru atitudine
Maniac Stree Preachers - nu m-au inspirat deloc, dar am vazut ca isi dadeau sufletul pe scena si multimea era alaturi de ei, asadar, ca toate mai sus, e o parere personala
Kaiser Chiefs - alt super concert
Nouvelle Vague - extraordinari, din nou, pe cat de lasciva blonduta pe atat de fermecatoare vocea ei si roscata cu un cu totul alt tip de farmec, mai inocent, insa muzical Waw! si au continuat gagicile sa cante ceva vreme, sambata seara.
E.M.I.L. - la fel ca toate concertele lor, aceleasi piese, aceeasi atitudine, macar sunt veseli.
Krack and Smack - am stat la tot concertul lor, de la inceput pana la sfarsit si nu am putut sa scap de senzatia de Yonderboi - foarte buni si ei.
Stereophonics - inaltele cred ca erau la maxim, am urmarit concertul mai de departe, din umbra, de unde se auzea mai bine si simteam toti ca parca nu surzim - in priza baieti, muzica la fel de buna ca intotdeauna, dar cateodata chiar vrei volumul mai rezonabil.
Roisin Murphy - uite aici surpriza - au intrat cu vreo ora intarziere si am ramas uimiti ceva vreme - spectacol lucrat, costume foarte ok (fixatie pe palarii dubioase), fata trasa la maxim .. dar dupa ce s-a terminat uimirea si o ardea cat se poate de pop din ala vechi am schimbat ai am ajuns laaaaaa MANUUU CHAO! Ei bine Manu Chao este extraordinar, cu tricoul lui in culorile Roamniei pe scena, cu piesele lui de un regae/ska/latino/rock au tinut publicul in priza mai bine de doua ore.. sau poate a cantat chiar mai mult, cert e ca si el si Nelly au terminat in acelasi timp si publicul a fost senzational, am auzit ca artistii, unde simt publicul ca e receptiv si le place la maxim cu ei, canta peste programul stabilit o gramada.
Well si Nelly Furtado - un show de rang international bine structurat, ea are charisma, a
bagat tot felul de elemente ok in show, cu ale voci care o copletau, dansatori - complet.


Cam asta a fost B'estfest 2008, la Romexpo, organizat de Emag!c.
Mai multe foto AICI.
Iar imi e somn.
Noapte buna.

Niciun comentariu: